Achter de schermen bij Horecafocus Staffable Payroll: Jozefien Schepens

24.09.2020

-

Business / People

Jozefien Schepens

Area Commercial Manager bij Horecafocus Staffable Payroll Oost- en West Vlaanderen

 
 
Gents horeca DNA op jacht
 

Jozefien, 28 jaar voelt zich fijn in de Gentse horeca. Ondertussen een jaartje regiomanager bij Horecafocus Staffable, is ze de dochter van een beenhouwersfamilie. Dat is ze nooit echt meer kwijtgeraakt. Messcherp beent ze elk aspect van een klant tot op het bot uit, met maar één doel voor ogen: kosten wegsnijden, helpen besparen, optimaliseren en faciliteren om het beste stukje over te houden. Met de glimlach natuurlijk.

Hoe zit dat met jou en de horeca, Jozefien? Vertel op…

Het zit gewoon mee in het DNA denk ik. Met twee ouders in een beenhouwerszaak steek je de handen uit de mouwen en was het al snel doodnormaal dat ik bij een hoop horecazaken aan de deur leverde. Dan staat de deur natuurlijk wijd open om met vakantiewerk een centje bij te verdienen in een of andere keuken. Dat ben ik tot in mijn studententijd blijven doen, waarbij ik langzaam vanuit de keuken ben doorgegroeid naar de zaal. 

En dan Horecafocus Staffable, een carrièresprong naar de overkant?

Wel, ik deed al wel 3 jaar rekrutering en heb ontdekt dat het helpen bij de personeelsadministratie en andere relevante zaken mij meer lag dan het rekruteren zelf. Bij Horecafocus Staffable is dat volledig waar het om draait. Dat zint me meer want daar ligt Horecafocus hun expertise en ook die van mij. Match made in heaven, zeggen ze dan.

En wat doe je dan als regionaal verantwoordelijke?

Ik ben de commerciële verantwoordelijke voor de regio Oost- en West-Vlaanderen. Dat wil zeggen dat ik op zoek ga naar nieuwe klanten en hen de vele voordelen van het interim payroll verhaal tot in de puntjes uitleg. Ik schets dan duidelijk de verantwoordelijkheden en bepaal in overleg met hen de prijsafspraken. Vooral de ongelofelijke vereenvoudiging van het paperassenwerk en de gereduceerde verantwoordelijkheid scoren dan hoog. Het maakt ook echt wel een verschil voor hen hoor! Die nieuwe klanten die vind ik heel vaak via tevreden bestaande klanten en door de baan op te gaan en spontaan de zaken binnen te stappen.

In Gent kent iedereen zowat iedereen en dat vindt Jozefien prachtig; het is thuiskomen in een grote familie.

Wat vind je het leukste aan je job?

Ik ga écht graag de baan op om dan leuke nieuwe horecazaken te ontdekken. En er zijn er best veel. Ik ben nog steeds opnieuw verbaasd over de inventiviteit en het dynamisme van onze horeca-ondernemers want ik zie haast elke dag leuke concepten, toffe adresjes en fijne gelegenheden. Die mensen zijn gedreven, werken snoeihard en doen er alles aan om bij te blijven. Het geeft dan ook grote voldoening om een beetje het verschil te kunnen helpen maken en hen met gericht advies en oplossingen te kunnen bijstaan. In mijn job paar ik echt wel het nuttige aan het aangename. Ik hou van kleine ondernemers en hun passie en eigenheid in een eerlijke, pure keuken. 

Wat zou je advies zijn voor bestaande en eventuele toekomstige klanten?

Durven openstaan voor de mogelijkheden en oplossingen binnen de personeelsadministratie. Je hebt een droom en start met ambitie, personeelsadministratie en papierwerk hoort er nu eenmaal bij. Bij Horecafocus Staffable zit echt wel een berg gespecialiseerde expertise. Op het financiële en organisatorische vlak kunnen we de dingen een pak vereenvoudigen en bijstaan bij sectorgerelateerde vragen of bekommernissen, dat maakt dat je je kan focussen op wat je het beste kan: je klanten verwennen en zorgen dat ze met plezier terugkomen.

Contact

Horecafocus Staffable Payroll

Hugo van der Goesstraat 17A - 9000 Gent

Posthofbrug 12/5 -2600 Berchem

tel +32 (0)3 291.40.70 - whatsapp +32 (0)3 67.03.15.85

website : www.horecafocusstaffable.be - info@horecafocusstaffable.be